به گزارش «نود اقتصادی»، حمیدصابر فرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش ناگهانی بیلبوردها تبلیغاتی در پایتخت اظهار داشت: این موضوع را تأیید نمی‌کنیم چرا که یکسری از سازه‌های تبلیغاتی ساخت آن‌ها تقریبا دو سال پیش با نظر شورای شهر پیش‌بینی شده بود و برنامه‌ریزی داشتیم که سازه‌های تبلیغاتی را در جاهایی که سازه‌ای قبلا وجود نداشت مانند بزرگراه صدر و مقابل مال‌ها لحاظ کنیم و مدتی است این موضوع به سرانجام رسید. 

وی  افزود: مقدمات کار برای این موضوع انجام و برنامه‌های مطالعاتی صورت گرفت و از آنجایی که این کار زمان‌بر است از نیمه سال 99 تقریباً شروع به نصب سازه‌ها کردیم و این مسأله به صورت ناگهانی انجام نشده است. 

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: ‌سازه‌های تبلیغاتی به طور کلی در 4 دسته بیلبورد، عرشه پل، استندبرد و استند تقسیم‌بندی می‌شود و پایتخت تقریبا 43 هزار مترمربع سازه تبلیغاتی دارد. 

فرزام از ساخت 4 ابرسازه تبلیغاتی در پایتخت خبر داد و گفت: یکی از این ابرسازه‌ها در بزرگراه حکیم سه ماه است مورد استفاده قرار گرفته و  800 مترمربع وسعت دارد. سه ابرسازه دیگر نیز در حال ساخت و نصب است که فرآیندهای ساخت آن مربوط به مدت قبل بوده است. 

وی با اشاره به اینکه برخی از سازه‌های تبلیغاتی حداقل 2 مترمربع است گفت: ساخت ابرسازه‌ها با مجوز شورای شهر انجام گرفته و درآمد حاصل از آن از نیمه دوم سال 1400 و سال 1401 ایجاد خواهد شد و تنها ابرسازه حکیم است که اکنون افتتاح شده است. 

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد:  ابرسازه‌های تبلیغاتی در زمان‌هایی که برنامه‌های فرهنگی باشد  با ابلاغ و تصمیم کمیته فرهنگی تبدیل به سازه اطلاع‌رسانی، فرهنگی و آموزشی خواهد شد. 

فرزام در پاسخ به این سؤال که درآمد سازمان زیباسازی از سازه‌های تبلیغاتی چقدر است، خاطرنشان کرد: درآمد مصوبی برای سازه‌های تبلیغاتی به صورت سالانه از سوی شورای شهر تهران در نظر گرفته شده و ما باید آن را کسب کنیم که میزان آن همیشه یکسان نیست. به طور مثال دو روز گذشته مزایده‌ای برای یک سازه انجام گرفت و تا زمانی که درآمد آن حاصل شود 4 ماه بعد خواهد شد. 

وی گفت: همچنین قراردادهای مربوط به سازه‌های تبلیغاتی در سامانه شفافیت قرار گرفته است. 

منبع: فارس