به گزارش‌«نود اقتصادی»، بیت‌کوین حدود ۵۰ درصد از ارزش خود را از اواسط آوریل در بحبوحه زیر سؤال رفتن مصرف انرژی آن توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و همچنین محدودیت‌های اعمال‌شده در چین، از دست داده است، با وجود این، ارزش بیت‌کوین طی یک سال گذشته تقریباً ۴ برابر شده است.

شنیده حاکی از آن است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا ایلان ماسک را که اخیرا با توییت هایش جنجال‌های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به پا کرده، از اظهار نظر در خصوص ارز‌های دیجیتالی در شبکه‌های اجتماعی منع کند.

با کاهش قابل توجه فعالیت استخراج کنندگان چینی پس از محدودیت‌های اعمالی اخیر دولت چین، ضریب سختی استخراج بیت‌کوین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده که به عقیده برخی از کارشناسان از جمله دلایل اصلی ریزش اخیر بازار بوده است.

گفتنی است، بیت کوین بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا ۶.۳ درصد از ارزش خود را دیروز از دست داد و به ۳۳ هزار و ۶۵۶ دلار رسید. استراتژیست‌ها هشدار داده‌اند که قرار گرفتن زیر سطح ۳۰ هزار دلار مشکل‌ساز خواهد بود، ولی حرکت به‌سمت ۴۰ هزار دلار نویدبخش افزایش قیمت بیشتر خواهد بود.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۵۰.۴۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۰۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۷۰.۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۹۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۲.۳۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۱۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۱۵ تیر را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 34,693 ۸۷۳,۰۴۸,۴۰۲
اتریوم 2,322 ۵۸,۴۳۵,۱۴۷
تتر 1 ۲۵,۱۷۰
بایننس کوین 318 ۸,۰۲۱,۳۷۸
کاردانو 1.45 ۳۶,۴۲۳
ریپل 0.67 ۱۶,۹۸۹
دوج کوین 0.23 ۵,۹۹۷
 ای یو اس دی کوین 1 ۲۵,۱۷۰

منبع : باشگاه خبرنگاران