به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از رویترز، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال 2035 تولید خودروهای بنزینی در اروپا را متوقف کند. 

قرار است در کنار این مسئله فولکس واگن به سمت تولید خودروهای برقی رفته و پس از سال 2035 هم در آمریکا و چین دست از تولید خودروهای بنزینی بردارد. 

کلائوس زلمر، عضو هیات مدیره فولکس واگن، به یک روزنامه آلمانی گفت: در اروپا ما بین سال‌های 2033 تا 2035 تولید خودروهای بنزینی را متوقف می‌کنیم و سپس این اتفاق در آمریکا و چین رخ خواهد داد. 

وی گفت: به خاطر نبود زیرساخت‌ها و شرایط در آمریکای جنوبی و آفریقا هم مدتی طول خواهد کشید که عرضه خودروهای بنزینی متوقف شود.

زلمر تاکید کرد: حداکثر تا سال 2050 تولید تمام خودروهای بنزینی فولکس واگن متوقف می‌شود. این شرکت می‌خواهد تا سال 2030 هفتاد درصد فروش خود در اروپا را به خودروهای برقی اختصاص دهد و از این مسیر به سمت اجرای قوانین مرتبط با مقابله با تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا برود.

قانون‌گذاران اروپایی به شدت پیگیر کاهش آلایندگی در این قاره هستند و خودروسازان را مجبور کردند تا به سمت فناوری‌های با آلایندگی پایین بروند و یا با جریمه‌های سنگین روبرو شوند.