به گزارش «نود اقتصادی»، تعداد 30 میلیون سهم شرکت محصولات کاغذی لطیف معادل 15درصد سهام این شرکت، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به‌عنوان ششمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "لطیف" در بازار دوم فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت با مشارکت 2 میلیون و 764 هزار و 115 کد معاملاتی 32 هزار و 500 ریال کشف قیمت شد.

این میزان سهام در محدوده قیمتی 30 هزار تا 32 هزار و 500 ریال برای هر سهم و با سهمیه 50سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده بود.

گفتنی است تعداد 30 میلیون سهم شرکت محصولات کاغذی لطیف در حالی چهار‌شنبه گذشته عرضه اولیه شد که از این تعداد، 26میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص یافت و تعداد 4میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت(5 تیر) به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف در هفتم خرداد سال 1364 تاسیس و عملیات اجرایی را در اواخر سال 70 در شهر هشتگرد در زمینی به مساحت 65 هزار متر مربع و زیربنای حدود 30 هزار متر مربع با ظرفیت 15 هزار تن محصولات کاغذی آغاز و از دوم تیر سال 73 تولید آزمایشی را شروع کرد و در 19 مرداد سال 73 به بهره برداری رسید.سرمایه شرکت با 245 نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی 9 مرحله افزایش سرمایه به 20 میلیارد تومان رسیده است و 99.8 درصد مالکیت شرکت به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین اختصاص دارد و واحد تجاری نهایی سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

منبع: تسنیم