اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش سراسری «تبیین استراتژی های بانک» که با هدف همسویی واحدها در تحقق اهداف کلان بانک و ایجاد حس ضرورت و فوریت نسبت به پروژه های استراتژیک در بدنه بانک برگزار شد با بیان این که اجرای پروژه های کلیدی نظیر اعتباربخشی به داده های مشتریان، سامانه جامع تسهیلات، نظام مدیریت دارایی و بدهی و سامانه جامع اطلاعات اشخاص ضرورت دارد، گفت: تعامل و همکاری متقابل ادارات با اداره کل مدیریت استراتژیک در پیشبرد بهینه پروژه ها و الزامات برون سپاری پروژه ها باید مورد تاکید همه باشد.

در این همایش که اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک، مدیران امور به نمایندگی از واحدهای صف، روسا، معاونان و مدیران پروژه های ادارات کل نیز در آن حضور داشتند، 

هادی سالار خیلی عضو هیات عامل بانک بر لزوم بازنگری و تکمیل اعضای کمیته های مضامین به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های مدیریتی برای نظارت و پیشبرد پروژه های تعریف شده ذیل مضامین استراتژیک تاکید کرد و اطلاع رسانی و ابلاغ پروژه های اولویت دار بانک را خواستار شد. 

وی همچنین به نبود، محدودیت و پراکندگی اطلاعات و داده های موردنیاز در اجرای کامل پروژه ها اشاره کرد.

فرهاد معقول دیگر عضو هیات عامل بانک نیز نقش واحدهای ستادی به عنوان پشتیبان و سیاستگذار واحدهای صف در تحقق برنامه خروج از زیان بانک را مهم و کلیدی دانست و بر اجرای متعهدانه برنامه های تعریف شده تاکید کرد.

در این همایش که به میزبانی اداره کل مدیریت استراتژیک برگزار شد، ضمن مروری بر تاریخچه تدوین استراتژی در بانک، به بیان اهداف و مضامین استراتژیک و نیز اولویت های سال 1400 بر مبنای استراتژی های تدوین شده پرداخته و گزارش مختصری از وضعیت جاری سازی استراتژی ها توسط اداره کل مدیریت استراتژیک ارائه شد. 

مجتبی لشکربلوکی مشاور تدوین برنامه راهبردی بانک نیز به عمده دلایل عدم اجرای کامل و موفقیت آمیز برنامه های راهبردی در سازمان ها اشاره کرد. 

سپس برخی پروژه های مهم بانک که دارای دستاورد کلیدی بوده و یا پیش نیاز سایر پروژه ها هستند مرور شد. همچنین چند نمونه از پروژه های دارای پیشرفت مناسب مورد بررسی قرار گرفت. 

سامانه مدیریت پروژه های بانک از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که با هدف سهولت تبادل اطلاعات و مستندات بین واحدها و اداره کل مدیریت استراتژیک و تسهیل در رصد و پیگیری پروژه های استراتژیک و نیز تهیه گزارش های دوره ای و مستمر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ها به مدیران ارشد بانک راه اندازی شده است.

در پایان نیز مقرر شد برگزاری همایش های مرتبط با استراتژی های بانک تداوم داشته و گزارش پیشرفت پروژه های استراتژیک به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد.