اخبار شرکتها-هر کسی در زندگی حداقل یک بار گذارش به بازار خرید و فروش خودرو افتاده است. خرید خودروی صفر کیلومتر کار سختی نیست. کافی است با بررسی مشخصات هر خودرو با توجه به بودجه و مواردی که در نظر داریم، یک مدل را انتخاب کرده و با مراجعه به نمایندگی آن را خریداری کنیم. داستان از زمانی شروع می‌شود که در بازار خودروهای کارکرده به دنبال خرید یا فروش خودرو هستیم. در این صورت باید موارد بسیاری را در نظر گرفت. بازار خودروهای کارکرده به دو صورت رسمی و غیر رسمی در کشور برقرار است. در بازار رسمی، عموما خودروها در سایت‌های مختلف خرید و فروش کارشناسی و آگهی می‌شوند و همه چیز روتین و مشخص و بدون دخالت واسطه است. در بازار غیر رسمی اما چنین نیست. نبض این بازار در دست دلالان و واسطه‌های خودرو است که قیمت‌ها را بالا و پایین می‌برند. حالا در این بازارها چگونه می‌توان به راحتی معامله کرد؟


خودروی خود را در چند قدم به راحتی بفروشید

اگر قصد فروش خودروی خود را دارید، باید در ابتدا چند مرحله را انجام دهید. اول، تمامی معایب فنی خودرو را شناسایی کنید. برای این کار اگر یک تعمیرکار ماهر در دسترس دارید می‌توانید به او اعتماد کنید در غیر این صورت، کارشناسان خودرو به راحتی معایب وسیله نقلیه شما را پیدا خواهند کرد. بعد از یافتن مشکلات، حتما تمامی آن‌ها را رفع کنید تا خریدار ایرادی روی خودرو نگذارد. مشکلات صافکاری و رنگ قسمت‌های آسیب‌دیده هم در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. قدم بعدی تمیز کردن خودرو است. اگر خودروی شما سالم باشد اما بدنه و کابین کثیفی داشته باشد، خریدار رغبت نمی‌کند حتی آن را نگاه کند. پس با یک کارواش، توجه خریداران را به سمت خودرویتان جلب کنید. قدم بعدی یا آگهی خودرو رد سایت‌های خرید فروش خودرو است و یا مراجعه به بازارهای غیر رسمی معاملات خودرو. در بازارهای غیر رسمی، واسطه‌ها عموما قیمتی پایین‌تر از ارزش خودروی شما اعلام می‌کنند. که این باعث ضرر شما به عنوان فروشنده است از طرفی، بسیاری از این افراد، با گذاشتن معایب مختلف روی خودرو، سعی در تخریب بازار و ترغیب شما برای زودتر رد کردن خودرویتان دارند! به همین دلیل این بازارها خیلی جای مناسبی برای فروش خودرو نیست. راه حل دیگر استفاده ازسایت‌های خرید و فروش خودرو و سرویس‌های قیمت‌گذاری با کمک کارشناسان خودرو است، که شانس فروش بهتری را فراهم خواهند کرد. این سایت‌ها با توجه به  تغییرات قیمت انواع خودرو به صورت روزانه ، و با بررسی تمامی جوانب خودرو و ارزیابی فنی تخصصی، قیمتی منطقی برای خودروی شما تعیین خواهند کرد و در نتیجه یک معامله پرسود در انتظارتان خواهد بود. میتوانید مرجع خودرویی ایران karnameh.com را چک کنید.


چگونه در چند قدم به راحتی خودرو بخریم

خرید خودرو هم مانند فروش آن، روال خاصی دارد. اگر کسی به دنبال خودروی صفر باشد کار سختی پیش رویش نیست. با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز، می‌توان تیپ‌های مختلف خودرو را در رنگ‌های مختلف به صورت ثبت نامی یا خرید حضوری انتخاب کرد و خرید. اما اینجا هم مشکل زمانی است که قرار است خودرویی کارکرده بخریم. بازار غیر رسمی خودرو، پر از مدل‌های مختلف با شرایط گوناگونی است که اگر برنامه مشخصی برای خرید نداشته باشید، قطعا در آن سردرگم خواهید شد. در این بازارها، واسطه‌ها درست برعکس زمان فروش،  سعی در تعیین بالاترین قیمت برای خریدار خودرو هستند. معمولا این افراد با شلوغ کردن بازار، تلاش می‌کنند معایب خودرو را از چشم خریدار مخفی کنند و گاهی با بازارگرمی‌های عجیب و غریب، قیمت‌هایی را اعلام می‌کنند که خریدار را وسوسه کنند. در این بازارها موارد زیادی از دستکاری آمپر خودرو، مخفی کردن صافکاری و رنگ، پوشاندن معایب و حتی مشکلات مختلف در مدارک قانونی خودرو به چشم خورده است. البته گاهی هم موارد خوبی در این بازارها پیدا می‌شود اما این به شرطی است که خریدار خودش خبره این کار باشد! به همین دلیل برای خریدار نا آشنا به دنیای ماشین‌ها، منطقی‌ترین کار برای خرید و فروش راحت ماشین، مشورت با کارشناسان خودرو و خرید از بازارهای رسمی خودرو است. در این صورت هم خیالتان از بابت سلامت بدنه و بخش‌های فنی خودرو راحت می‌شود و هم دردسری در مورد مسائل حقوقی و قانونی خودرو وجود ندارد. به علاوه، قیمت‌های اعلام شده برای هر خودرو، مطابق با شرایط آن و روند بازار تعیین می‌شود و با حذف واسطه‌ها، خیال خریدار از بابت هر نوع کلاهبرداری هم راحت خواهد شد.