به گزارش «نود اقتصادی»،  یک توئیت از ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا موجب شد تا بیش از ۵۵ میلیارد دلار پول از بازار رمزارزها ناپدید شود. توئیتی که در آن ماسک به صورت ضمنی اشاره کرده بود که شرکتش احتمالا دارایی‌های بیت‌کوین خود را بفروشد.

پس از اینکه ماسک در یک پست توئیتری تایید کرد که تسلا باید دارایی‌های بیت‌کوین خود را تنوع دهد، این رمزارز با افتی ۱۶ درصدی به کمتر از ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار هم رسید. این در حالی است که در حال حاضر و پس از پایان یافتن این شوک، بیت‌کوین در محدوده نزدیک به ۴۵ هزار دلاری معامله می‌شود.

داستان از اینجا شروع شد که یک کاربر توئیتر با نام Cryptowhale روز دوشنبه اعلام کرد: « دارندگان بیت‌کوین پس از آنکه متوجه شوند تسلا بقیه دارایی بیت‌کوین خود را فروخته است، در سه ماهه آینده خودزنی می‌کنند.» و ایلان ماسک در یک توئیت یک کلمه‌ای پاسخ داد: « حقیقتا » 

با این حال مدافعان بیت‌‎کوین به سرعت نسبت به این توئیت واکنش نشان داده و ایلان ماسک را یک کلاهبردار شناخته‌شده خطاب کردند.

 

با وجود این، در حال حاضر آرامش در بازار رمزارزها حاکم شده و بسیاری از رمزارزها توانسته‌اند بخشی از افت ۲۴ ساعت گذشته خود را جبران کنند.

منبع: تجارت نیوز