به گزارش «نود اقتصادی»،  یک مقام مسئول در صندوق بازنشستگی اظهار کرد: مهلت ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری بگیران این صندوق  در سال ۱۳۹۹ که از اول آبان ماه ۹۹ آغاز شده بود تا پایان هفته جاری به اتمام می رسد و تمدید نمی شود.

محمود مرتضایی فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: همان گونه که پیشتر اعلام شده بود مبلغ وام ضروری بازنشستگان ۱۰ میلیون تومان است و هماچون دوره های قبل این وام با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه به متقاضیان پرداخت می شود.

این مقام مسئول صندوق بازنشستگی کشوری افزود: بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق می توانند از مهلت باقیمانده استفاده کرده و با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری و سایت صندوق بازنشستگی اقدام به ثبت نام کنند و نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام نیست.
 

بازنشستگانی که قبلا وام ضروری گرفته اند ثبت نام نکنند

مرتضایی فرد همچنین با اشاره به زمان پرداخت وام دوره جدید افزود: زمان پرداخت، پس از اتمام ثبت نام اینترنتی اعلام می شود. پرداخت وام ضروری واجدان شرایط به صورت ماهانه و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل صورت می گیرد و وام ضروری واجدان شرایط دارای امتیازهای اول به ترتیب در ماه های ابتدایی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازنشستگانی که در مراحل اول و دوم سال ۹۸ (مهر سال ۹۸ تا مهر سال ۹۹) از وام ضروری هفت یا ۱۰ میلیون تومانی استفاده کرده باشند، حتی در صورت ثبت نام نیز در این مرحله به آن ها وام تعلق نخواهد گرفت، تاکید کرد: ثبت نام در سامانه اینترنتی، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.