به گزارش «نود اقتصادی»، حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: دولت این است که در سال های ۹۷،۹۸ و ۹۹ و در ماه های اولیه ۱۴۰۰ با همه سختی ها و فشارها و شدیدترین تحریم ها و جنگ اقتصادی کشور را طوری اداره کرد که نه دوستان ما، ‌بلکه دشمنان ما هم امروز اعتراف دارند که فشار حداکثری شکست خورده است این بالاترین عمل و از افتخارات دولت دوازدهم است.

وی بیان کرد: دولت در مقابله با فشار روانی، سیاسی و تبلیغاتی به گونه ای مقاومت کرده در این که راه دشمنان منجر به شکست شده است امروز تردیدی وجود ندارد. البته همه ما می‌دانیم این موفقیت در سایه مقاومت و یکپارچگی ملت ایران بوده است ما تردید نداریم، اگر ایستادگی مقاومت و تحمل رنج و ها سختی ها نبود شرایط دیگری داشتیم.

روحانی افزود: دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد توصیه برخی از دوستان را عمل کند که گفتند برای ارزاق عمومی و کالاهای ضروری سیستم کوپنی فعال کنید ما زیر بار نرفتیم ما نیاز به سیستم کوپنی نداریم، ما می‌توانیم کالا را به اندازه نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم در این سه سال کالا به وفور در اختیار مردم قرار گرفته است، البته قیمت گران بوده و مردم در فشار هستند ما کاملا این را قبول داریم اما در عین حال نتوانستند اقتصاد ما را بشکنند.