به گزارش «نود اقتصادی»، قیمت روز گوشی های پرفروش بازار به‌زحمت از پنج، شش میلیون تومان تجاوز می‌کند و مردم ترجیح می‌دهند تا جایی که امکان دارد کار خود را با خرید یک گوشی سه، چهار میلیونی راه بیندازند و پنج، شش میلیون تومان سقف بودجه به‌حساب می‌آید. با این حال بعضی از کاربران هم بیشتر به گوشی خود بها می‌دهند و هزینه‌های زیادی برای خرید گوشی می‌کنند. در این مطلب به شما ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های هواوی، شیائومی، سامسونگ، نوکیا، آیفون و موتورولا را معرفی می‌کنیم که برای خرید گوشی مشکلی نداشته باشید. 

ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران

در این قسمت ما به شما گوشی‌های ارزان‌قیمتی مانند گوشی هواوی، شیائومی، سامسونگ و نوکیا را معرفی می‌کنیم که در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند. اگر قصد خرید گوشی‌های زیر ۶ میلیون تومان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را دنبال کنید. 

نوکیا ۲٫۳ | Nokia 2. 3

از ایام گذشته کمپانی نوکیا از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بوده است و با ساخت گوشی‌های قدرتمند و باکیفیت هنوز در دل مردم جای دارد. به همین بهانه نوکیا دست از تولید گوشی‌های هوشمند برنداشته و مشغول به تولید گوشی‌های باکیفیت با قیمت مناسب است. 

یکی از گوشی‌های خوب میان‌رده و ارزان بازار ایران نوکیا ۲٫۳ نام دارد که با ارائه سخت‌افزار پیشرفته و طراحی زیبا، می‌تواند گزینه عاقلانه و مطمئنی باشد. دوربین خوب و باتری قدرتمند ۴۰۰۰ از ویژگی‌های بسیار خوب این گوشی ارزان‌قیمت است که با حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه می‌توانید خریداری کنید. 

سامسونگ A10s | Galaxy A10s

سامسونگ به‌خوبی می‌داند که با تولید چه گوشی‌هایی با چه مشخصات و قیمتی می‌تواند بازار میان‌رده را به دست بگیرد و می‌توان گفت سامسونگ این بازار را به خود اختصاص داده است. تولید سری A سامسونگ یک نقطه عطف و سکوی پرتاب برای سامسونگ محسوب می‌شود. 

گلکسی A10s یکی از خوش قیمت‌های بازار میان‌رده در ایران است که می‌توانید تهیه کنید. اگر یک گوشی با پشتیبانی خوب و ساخت مطمئن می‌خواهید، می‌توانیم این گوشی را به شما پیشنهاد دهیم. دوربین خوب، طراحی به‌روز به همراه صفحه‌نمایش با کیفیت از دیگر ویژگی‌های پررنگ این گوشی در کنار قیمت پایین می‌باشد که با حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه می‌توانید خریداری کنید. 

هواوی Y7p | Huawei Y7p

یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان هواوی است که چند سالی است با محصولات برجسته خود توانسته سهم بزرگی از بازار میان‌رده را از آن خود کند. گوشی‌های میان‌رده هواوی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت چینی است که کاربران زیادی علاقه‌مند به خرید آن‌ها هستند. 

هواوی Y7p یکی از گوشی‌های میان‌رده خوب بازار است که می‌توانید با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید؛ این گوشی خوش‌ساخت با سخت‌افزار بسیار خوب و قیمت مناسب می‌تواند نیاز کاربر را به‌خوبی برطرف کند. دوربین خوب به همراه باتری قوی و طراحی به‌روز توانسته این گوشی را به یک انتخاب معقولانه در رنج قیمتی ۳ تا ۴ میلیون تومان تبدیل کند. 

پوکو M3 | Poco M3

پوکو زیر برند کمپانی بزرگ شیائومی بود که به‌تازگی از زیر سایه شیائومی بیرون‌آمده و به‌تنهایی فعالیت می‌کند؛ این برند توانسته با تولید گوشی‌های هرچند کم و محدود، بسیار موفق عمل کند و کاربران را متقاعد به خرید گوشی‌های خود کند. 

پوکو M3 یکی از گوشی‌های بسیار خوب و پرکاربرد کمپانی پوکو است که باقابلیت‌های فوق‌العاده و قیمت خوب می‌تواند جوابگوی بسیاری از نیازهای شما باشد. باتری بسیار قدرتمند و پردازنده قوی در کنار طراحی بسیار جذاب این گوشی را محبوب و خواستنی می‌کند. شما با هزینه ۴ تا ۶ میلیون می‌توانید این گوشی همه کاره را تهیه کنید. 

هواوی Y8s | Huawei Y8s

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده کمپانی محبوب هواوی Y8s نام دارد که با قیمت مناسب حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان و سخت‌افزار خوب می‌تواند شما را مجاب به خرید این گوشی جذاب و زیبا کند. محصولات جدید هواوی از سرویس HMS (سرویس موبایل هواوی) پشتیبانی می‌کند که با پیشرفت بسیار زیاد این سرویس، دنیایی از برنامه‌های اندرویدی در اختیار شما می‌گذارد. 


گران‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران

بسیاری از کاربران وقت زیادی را با گوشی خود سپری می‌کنند، از این جهت حاضرند هزینه بیشتری را صرف خرید گوشی هوشمند کنند. این گوشی‌ها پرچمدار نامیده می‌شوند و هزینه تهیه آن‌ها چه در خارج از ایران، چه در داخل ایران کار دشواری است. این گوشی‌ها می‌توانند لوکس یا گوشی‌های گیمینگ (گوشی‌های مخصوص بازی) باشند، پس اگر قصد خرید گوشی‌های گران‌قیمت و همه‌چیزتمام را دارید به این قسمت دقت کنید. 

گلکسی Z فولد ۲ | Galaxy Z Fold 2

یکی از بهترین محصولات تولید شده سامسونگ گلکسی Z Fold 2 نام دارد که تبدیل به گران‌قیمت‌ترین گوشی بازار ایران شده است. نسخه قبلی Z Fold موفقیت زیادی نداشت و کاربران استقبال خوبی از آن نکردند، اما در نسخه دوم آن بسیار موفق ظاهر شد و فروش خوبی هم در قبال قیمت زیادش داشت. دلیل این گرانی صفحه‌نمایش تاشوی این گوشی است که بسیار جذاب است و می‌تواند کاربردی باشد؛ البته دیگر سخت‌افزار این گوشی هم مانند یک پرچمدار است و آینده را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید با پرداخت حدوداً ۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان این گوشی فوق العاده جذاب و البته گران را تهیه کنید. 

آیفون ۱۲ پرو مکس | iPhone 12 Pro Max

یک شاهکار تمام‌نشدنی از کمپانی معروف اپل یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس، یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار ایران و جهان که در کنار طراحی فوق‌العاده و سخت‌افزار قدرتمند هر آدمی را به هوس خریدن می‌اندازد. جدیدترین عضو خانواده آیفون یعنی iphone 12 pro max، قدرتمندترین و بهترین عضو این خانواده است که در دوربین و پردازنده آن انقلابی عظیم شکل‌گرفته است. داشتن این گوشی فوق‌العاده زیبا حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. 

موتورولا Razr 5G | Motorola Razr 5G

شرکت قدیمی و معروف موتورولا خیلی سال است که نتوانسته مانند قبل سهمی از بازار داشته باشد و کم‌فروغ بوده است، اما پس از سال‌ها با تولید یک گوشی تاشوی متفاوت توانسته نام خود را بر سرزبان‌ها بیندازد. موتورولا Razr محصول پیشرفته و عجیب که قیمت بسیار بالای حدود ۴۹ میلیون تومان دارد و برای رقابت با سامسونگ Z Fold 2 طراحی شده است. 

نوت ۲۰ اولترا ۵ جی | Note 20 Ultra 5G

یکی از گوشی‌های دوست‌داشتنی و بسیار کارآمد سال قبل، گلکسی Note 20 Ultra 5G نام دارد که اگرچه یک سال از عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم برچسب قیمتی بالایی دارد. این گوشی با صفحه‌نمایش و طراحی فوق‌العاده توانسته است دل کاربران را ببرد، اما دلیل اصلی محبوبیت این گوشی وجود قلم بسیار کارآمد است که توسط آن می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. شما می‌توانید با هزینه حدود ۳۴ میلیون تومان این گوشی فوق کاربردی و جذاب را تهیه کنید. 

گلکسی اس ۲۱ اولترا | Galaxy S21 Ultra

و اما جدیدترین پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا که در یک‌کلام، فوق‌العاده است. چه از لحاظ ظاهری، چه از نظر سخت‌افزاری این یک گوشی کامل است. صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز، دوربین فوق پیشرفته، طراحی جذاب به همراه رنگ‌های خاص و اینترنت ۵G این گوشی را به یک غول تکنولوژی تبدیل کرده است که رقیب بسیار سختی برای آیفون محسوب می‌شود. قیمت بسیار پایین نسبت به نسخه S20 اولترا، تولید انبوه این گوشی و عرضه آن در سرتاسر جهان باعث شده این گوشی عالی باشد. این گوشی در بازار ایران حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان نسبت به مقدار حافظه و رم خرید و فروش می‌شود. 

در این مطلب، ارزان‌ترین گوشی‌ها تا گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار ایران را معرفی کردیم. برای اطمینان از قیمت روز گوشی می‌توانید به تکنولایف مراجعه کنید و در صورت موجود بودن محصول آن را خریداری کنید.