به گزارش ‌«نود اقتصادی»، کمال یداللهی، مدیر عامل اتحادیه باغبانی: زمانی که محصول کشاورز به صورت فله وارد بازار می شود شفافیتی در قیمت و کیفیت وجود ندارد که دلالان از این شکاف به خوبی استفاده می کنند و قیمت محصول را به بهانه های مختلف افزایش می دهند.

وی بیان کرد: سیستم خرید و فروش میوه در میادین میوه به صورت حق العمل کاری است یعنی محصول به هر قیمتی کم یا زیاد فروخته شود ۱۰ درصد به عنوان حق العمل بر می دارند در حالی که باید در همان ابتدا محصول کشاورز را به صورت قطعی خریداری کنند و این خود باعث ایجاد شفافیت شده و منفذی برای ورود دلالان ایجاد نمی کند.

مدیرعامل اتحادیه باغبانی افزود: در سایه عدم نظارت بر میادین میوه که تحت نظر شهرداری ها هستند قبل از ورود به میدان و در داخل میدان دلالان و واسطه ها جولان می دهند و میوه چندین دست بین آنها می چرخد که باید ساماندهی شوند و کارکنان میادین لباس های متحدالشکل بپوشند تا از دلالان تمییز داده شوند.

یداللهی گفت: سازمان تعاونی روستایی پس از اینکه قیمت در بازار کاهش می یابد ورود می کند که کافی نیست باید در تمام مراحل تولید در کنار کشاورزان باشد و مانع از کاهش قیمت شود، اما در طی این مدت واسطه ها در کنار کشاورزان هستند که تنها به سود خودشان عمل می کنند.