به گزارش «نود اقتصادی»، رضا اردکانیان، وزیر نیرو اظهار داشت: برق امید که مطرح شد و مورد اشارۀ مثبت مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و فرمودند اگر هم هزینه‌ای دارد از کسانی گرفته شود که پرمصرف هستند. من می‌خواهم بگویم که برق امید درآمد هم دارد.

وی بیان کرد: آمار عملکرد ۴ ماهۀ اجرای این طرح هم به من دادند. ۲۲.۵ درصد مشترکان ما کم‌مصرف بودند، ۴۹ درصد خوش‌مصرف بودند و ۲۸.۵ درصد هم پرمصرف بودند که وقتی با دورۀ مشابه سال قبل مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که پرمصرف‌های ما قبلاً ۳۵ درصد بودند که حالا به ۲۸.۵ درصد رسیدند و سود این کار برای ما است و نفع برق امید این‌جا است.

وزیر نیرو افزود: در تابستان باید حتماً نیروگاه جدید به مدار بیاوریم چراکه کشور درحال توسعه است و امسال ۱۰ درصد انرژی بیشتر نسبت به سال قبل به صنایع بزرگ دادیم ولی اوج بار را پایین آوردیم.

اردکانیان گفت: برق امید به ما کمک می‌کند که این سرمایه‌گذاری که باید برای اوج بار بیشتر بکنیم را صرفه‌جویی کنیم. ابزار قیمت در اصلاح مصرف مهم است. منتها سکۀ قیمت دورو دارد، یک رو افزایش قیمت است و یک روی آن هم اگر حساب‌شده عمل کنیم کاهش قیمت است. پس این کار را کردیم.

منبع: فارس