به گزارش «نود اقتصادی»، در این طرح محصولات پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس بنزینی، پژو پارس TU۵، سمند ال.‌ایکس بنزینی، سورن‌پلاس، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای و رانا پلاس عرضه شده است. موعد تحویل این هفت محصول بر اساس نوع خودرو انتخابی، از دی تا اسفند سال آینده تعیین شده است. 

متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. در این طرح که تا روز سه‌شنبه (۱۲ اسفندماه) ادامه خواهد داشت، قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد ثبت خواهد شد.

مطابق شرایط عمومی بخش‌نامه، به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد، متقاضی ملزم به ارائه اصل و تصویر گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) است، حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) در شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ۴۸ ماه است و امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبه‌های کمیته خودرو وجود ندارد.

برپایه این گزارش، متقاضی باید در هنگام ثبت‌نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی و لازم است از کارت های بانکی به نام خود برای واریز وجه استفاده کند، همچنین شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام خود متقاضی باشد.

مطابق بخش‌نامه، ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود، کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه توسط متقاضی انتخاب می‌شود باید با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد، انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه‌کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.

در این بخش‌نامه تاکید شده که گارانتی خودرو پس از پنج ماه از زمان تحویل در صورت مراجعه نکردن به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود و در مراجعه به نمایندگی کارکرد دست‌کم یک‌هزار کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

سند و فاکتور فروش خودرو تا پایان مدت یک ساله رهن، نزد شرکت ایران‌خودرو باقی خواهد ماند و پس از تسویه حساب مشتری و فک رهن تحویل مشتریان خواهد شد.

همچنین برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) امکان ثبت نام میسر نخواهد شد، کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) یا دارای پلاک انتظامی فعال باشند و در این طرح ثبت نام کنند،ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت‌نام تا سه سال امکان ثبت‌نام در همه طرح‌های فروش آینده محصولات شرکت ایران‌خودرو را نخواهند داشت.

براساس این بخش‌نامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

متقاضیان برای خرید از اینجا اقدام کنند.

برای پاسخ‌گویی به سوالات هنگام ثبت‌نام نیز شماره تلفن ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ اختصاص یافته است.

آمار ۱۱ ماهه ایران‌خودرو 

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۴۳۲ هزار و ۶ دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه است.

برپایه این آمارها، تا پایان بهمن‌ماه ۳۱۲ هزار و ۵۶۳ دستگاه در گروه پژو، ۴۸ هزار و ۹۴۷ دستگاه در گروه سمند، ۱۱ هزار و ۶۶۴ دستگاه رانا و ۵۰ هزار و ۹۴۳ دستگاه دنا در ایران‌خودرو تولید شد.

در مدت یاد شده، این گروه صنعتی همچنین موفق به تولید ۹۴ دستگاه دانگ‌فنگ، سه هزار و ۲۱۹ دستگاه هایما، چهار هزار و ۳۱۱ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات و ۱۸۱ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.

در این آمار، تولید ۸۴ دستگاه تارا به عنوان خودروی نوبرانه این گروه صنعتی نیز مشاهده می‌شود.

منبع:ایرنا