به گزارش‌ «نود اقتصادی»، علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: بسیاری از دولتمردان در روزهای ابتدایی آغاز به کار کمیسیون تلفیق اعلام کرده بودند که موافق گران کردن ارز کالاهای اساسی هستند. به عنوان مثال وزیر صمت  از مجلس خواسته بود که با یک تصمیم انقلابی از ۴۲۰۰ را حذف کند.

وی بیان کرد: بعد از رسانه ای شدن مصوبات کمیسیون شاهد چرخش ۱۸۰ درجه ای در اظهارات دولتیها بودیم. همین جا بود که پالس متناقض از دولت صادر شد و یکی از مسئولان جهاد کشاورزی  اعلام کرد، کمبود روغن در مقطع فعلی به دلیل مصوبه کمیسیون تلفیق ‌بوده و این موضوع زمینه ساز احتکار  در کشور شده است. یعنی همان دولتی که از مجلس خواسته بود که با تصمیم انقلابی ارز کالاهای اساسی را حذف کند، حالا  (کمیسیون تلفیق بودجه) را مقصر کمبود در کشور معرفی می کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر برآورد دولت این است که گران کردن ارز کالاهای اساسی بحران زاست و این موضوع می‌تواند به اعتبار مجلس آسیب وارد کند، چرا اجازه نمی‌دهد تا این سیاست اجرا شده و  بهره برداری لازم را انجام دهد؟

علیرضا نظری گفت: بر اساس اعلام رسمی معاون اول رئیس جمهور مکاتباتی با مقامات ارشد کشور در خصوص تبعات حذف ارز ترجیحی صورت گرفته است. در واقع ممکن بود با بروز تبعات گران شدن دفعی کالاهای اساسی، مجلس مقصر این موضوع جلوه داده شود. مجموع این موارد نشان میدهد رد کلیات لایحه بودجه اقدام درست و دقیقی بوده که از سوی قاطبه نمایندگان انجام شد.