به گزار‌«نود اقتصادی»، با وجود برخی مذاکرات بین ایران و کره جنوبی و حتی سفر یک هیات از کره جنوبی به ایران، هنوز پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد نشده است. این درحالیست که رئیس جمهور گفته بود با آزادشدن هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان هم ممکن است کاهش یابد.

نه‌تنها تاکنون تلاش‌های ایران برای آزادشدن پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی به ثمر ننشسته بلکه احتمال استفاده از این پول‌ها به عنوان بدهی‌های جهانی ایران هم وجود دارد.

در همین حال در اتفاق جدید، معاون حقوقی رییس جمهوری گفته است: در صورتی که اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک منجر به بازگرداندن پول های ایران از کره جنوبی نشود، باید اقدامات حقوقی در دستور کار قرار گیرد.(ایرنا)

لعیا جنیدی درباره آخرین وضعیت پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده، در صورت ناموفق بودن تلاش‌ها این کار مستلزم اقدام و مذاکره حقوقی جدی است.

معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: اگر مذاکرات حقوقی تامین‌کننده منافع نباشد در این صورت ممکن است اقدام قضایی یا شبه قضایی یعنی داوری اعمال شود چون مکانیسم این کار وجود دارد.

این سخنان به نوعی سیگنال منفی برای بازار ارز محسوب می‌شود و کمکی به کاهش نوسانات اخیر دلار نخواهد کرد. قیمت دلار در هفته گذشته بیش از چهار درصد افزایش یافته و در بازار طی هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شده است.

منبع:تجارت نیوز