اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، مهدی سیف علیشاهی عضو هیات مدیره این بانک در مراسم رونمایی و آغاز به کار این سامانه در شعبه مرکزی این بانک خاطرنشان کرد: از این پس مشتریان و هموطنان می‌توانند از طریق شعب بانک کارآفرین و همچنین شعب کارگزاری این بانک در سراسرکشور خدمات بازار سرمایه ازجمله کد بورسی را به‌صورت آنلاین و الکترونیکی دریافت کنند.

وی تأکید کرد: بانک کارآفرین جزء بانک‌هایی در صنعت بانکداری کشور است که خدمات پایه بازار سرمایه را از طریق کلیه شعبه بانکی خود در سراسر کشور ارائه می‌کند.

سیف علیشاهی افزود: در شرایط فعلی وجود بیماری کرونا، همکاران بانک و کارگزاری اهتمام زیادی به خرج دادند تا با راه‌اندازی سامانه کارا اکسپرس، مشتریان و تمامی هم‌وطنان عزیز خدمات بازار سرمایه را به‌صورت الکترونیکی و آنلاین از طریق شعب کارگزاری و شعب بانک کارآفرین در سراسر کشور دریافت کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر درصدد برنامه‌ریزی‌های جدی هستیم تا مشتریان، خدمات مالی و بانکی را در شعب بانک کارآفرین و شرکت‌های وابسته به‌صورت متمرکز دریافت کنند. بر اساس استراتژی اخیر بانک، همبستگی، یکپارچگی و ارائه خدمات بانکی توسط بانک و شرکت‌های زیرمجموعه باید به گونه ای صورت پذیرد که رضایت حداکثری مشتریان را در پی داشته باشد.

عضو هیات مدیره بانک تصریح کرد: مجموعه بانک کارآفرین تمام تلاش خود را به کار برده است تا پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری ازسرایت ویروس کرونا حتی‌الامکان رعایت گردد و مردم کمتر در معرض آسیب و بیماری قرار گیرند، بدون اینکه وقفه‌ای در دریافت خدمات مالی و بانکی احساس کنند.

وی تأکید کرد: به ‌منظور رفاه حال بیشتر مشتریان و تحقق گسترده‌تر بانکداری الکترونیکی، تمام خدمات مورد نیاز مشتریان بانک کارآفرین در آینده‌ای نه‌چندان دور از طریق سوپرمارکت مالی و به صورت تجمیعی ارائه خواهد شد.

علیرضا صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی نیز در این مراسم در خصوص راه‌اندازی سامانه کارا اکسپرس خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستیم که در آستانه ورود به قرن جدید و در راستای توسعه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری که در سال 1399 در این بانک ایجاد شد، با راه‌اندازی و طراحی سامانه کارا اکسپرس، مشتریان بازار سرمایه خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی همچنین افزود: ارائه خدمات غیرحضوری در بازار سرمایه و شبکه بانکی در دستور کار بانک کارآفرین قرار دارد. همچنین در راستای سیاست فروش متقاطع، خدمت کارا اکسپرس خدمت نوینی است که به مشتریان بازار سرمایه و بانکداری سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با ارائه خدماتی به روز و نو آور، خدمات بانکی و مالی را به صورت یکپارچه در شعب بانک به مشتریان عرضه نمائیم.

وی همچنین افزود: با توجه به برنامه‌هایی که توسط شرکت کارگزاری بانک برای مشتریانی که از طریق سامانه کارا اکسپرس ثبت‌نام می‌کنند، درنظرگرفته شده ، پیشنهاد مینماییم مشتریان خدمات بازار سرمایه را از طریق کارگزاری این بانک دریافت کنند تا بتوانند از مزایای آن از جمله اعتبار خرید سهام بهره‌مند گردند.

همچنین علیرضا فهیمی مدیر عامل کارگزاری با تقدیر از همراهی و حمایت‌های مدیران عالی بانک کارآفرین از فعالیت‌ها و اقدامات توسعه‌ای شرکت کارگزاری بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: کارا اکسپرس سامانه‌ای است که در جهت ایجاد ارزش‌افزوده میان کارگزاری و بانک طراحی‌شده تا خدمات موردنیاز را به مشتریان ارائه کنند. راه‌اندازی این سامانه در شعب بانک در بازه زمانی پنج‌ماهه طراحی و عملیاتی شد و در کنار سایر خدمات به‌صورت پکیج آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

وی تأکید کرد: در واقع با راه‌اندازی این سامانه در کلیه شعب بانک کارآفرین، این کارگزاری دارای 113 شعبه در سراسر کشور می‌باشد و از حضور متقاضیان دریافت خدمات پایه بازار سرمایه استقبال می‌کند.امیدوار هستیم با استفاده از این تکنولوژی شاهد هم‌افزایی بیشتر بانک کارآفرین و شرکت کارگزاری و سایر مجموعه‌های بانک کارآفرین باشیم.

فهیمی در خصوص فرایند اجرای ثبت نام در سامانه افزود: فرض بر این است که افرادی که متقاضی استفاده از خدمات کارگزاری بانک کارآفرین هستند، در خارج از بانک و از طریق رایانه شخصی و بدون نیاز به حضور فیزیکی، ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، این در حالی است که پیش ‌از این، ثبت‌نام و احراز هویت مشتری صرفاً به‌صورت حضوری انجام می‌پذیرفت. اما خوشبختانه از طریق سامانه مذکور این امکان فراهم ‌شده است که بدون نیاز به مراجعه حضوری، مشتریانی که کد سجامی خود را دریافت کرده‌اند، دراین سامانه ثبت‌نام و احراز هویت گردند.این در حالی است که آن دسته از مشتریانی که به هر دلیلی امکان احراز هویت به‌صورت الکترونیکی را ندارند، می‌توانند پس از ثبت‌نام اولیه و بارگذاری مدارک موردنیاز در این سامانه جهت احراز هویت به نزدیک‌ترین شعبه بانک کارآفرین در سراسر کشور مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت کارگزاری بانک کارآفرین به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک کارآفرین به‌منظور رفاه حال مشتریان، این امکان را برای مشتریان این بانک و سایر متقاضیان به وجود آورده است که پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت و دریافت کد بورسی، بدون نیاز به حضور در دفاتر کارگزاری شرکت مذکور، به‌صورت غیرحضوری در سامانه کارا اکسپرس شرکت کارگزاری بانک کارآفرین به آدرس https://karaexpress.ir ثبت‌نام و پس از احراز هویت ثبت‌نام کننده توسط یکی از شعب بانک کارآفرین از خدمات نوین بازار سرمایه بهره‌مند شوند.