به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از نیویورک تایمز در حال حاضر حدود ۲۰ درصد کل بیت‌کوین‌های موجود با ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیارد دلار در کیف پول‌های دیجیتال قفل شده‌اند.

بیت‌کوین ماه‌های پرتلاطم و البته درخشانی را پشت سر می‌گذارد. طی هفته‌های بسیاری از دارندگان بیت‌کوین میلیاردر شده‌اند، آن هم در زمانی که پاندمی کرونا گلوی اقتصاد جهان را می‌فشارد. در این میانه، افراد زیادی هم هستند که به‌مثابه تماشاگرانی اندوهناک، فقط بالا و پایین رفتن قیمت‌ها را نظاره می‌کنند. این افراد به‌خاطر فراموش کردن کلید خصوصی یا رمز عبور، دسترسی به سرمایه خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شرکت تحلیل بازار Chainalysis حدود ۲۰ درصد از ۱۸.۵ میلیون بیت‌کوین موجود که در حال حاضر ارزشی برابر با ۱۴۰ میلیارد دلار دارد، از دست رفته یا به حال خود رها شده است. وب‌سایت WRS که خدمات بازیابی کیف پول رمزارز را ارائه می‌دهد نیز می‌گوید روزانه ۷۰ درخواست جدید برای رمزگشایی و بازیابی کلیدهای امنیتی دیجیتال دریافت می‌کند. این رقم نسبت به ماه گذشته سه‌برابر شده است.

صاحبان بیت‌کوین که به کیف پول خود دسترسی ندارند، روزها و هفته‌ها را با ناامیدی سپری می‌کنند. این افراد معمولاً سال‌ها قبل بیت‌کوین خریده‌اند و نمی‌دانستند این رمزارز چنین ارزشی پیدا خواهد کرد. با توجه به امنیت بالای شبکه بیت‌کوین و رمزنگاری پیشرفته، تا زمانی که کلیدهای خصوصی را در اختیار نداشته باشید، توانایی انتقال بیت‌کوین را نخواهید داشت.

در حال حاضر راهی برای بازیابی کلیدهای خصوصی بیت‌کوین وجود ندارد. با این حال بعضی چهره‌های سرشناس این حوزه از جمله Jimmy Nguyen رئیس انجمت بیت‌کوین معتقدند باید راهکاری برای این امر اندیشیده شود. به عقیده Nguyen این کار می‌تواند استقبال عمومی از بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را بیشتر کند.

منبع:دیجیاتو