به گزارش «نود اقتصادی»، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: آقای جهانگیری بهتر است درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی واقعیات را به مردم بگوییم. تاریخ گواهی می دهد که تصمیم دولت در فروردین ۹۷ منجر به تعیین ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومانی شد که آن زمان مجلس و کمیسیون اقتصادی با آن مخالفت کرده بود.

وی بیان کرد: اکنون آثار زیانبار این تصمیم را به خوبی می‌توان دید. صحبت های آقای جهانگیری مبنی بر این‌که تصمیمات برای نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در مرداد ماه چند سال قبل و در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته شده، به معنای دادن آدرس غلط به مردم است. چون شما وقتی در فروردین ماه چند سال قبل برای تعیین نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم گرفتید اساسا جلسه‌ای تحت عنوان سران قوا وجود نداشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مقام معظم رهبری در اردیبهشت و خرداد ماه همان سال دستور تشکیل جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور را دادند و در مرداد ماه کار انجام شده شما در دستور کار دولت قرار گرفت. پس چرا آدرس غلط به مردم می دهید؟ به جای این حرف‌ها مسئولیت و تبعات این اقدام را بپذیرید. قبول کنید که تعیین نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به معنای تحمیل هزینه های سنگین به کشور است. 

محمدرضا پورابراهیمی گفت: کمیسیون اقتصادی از روز اول با این موضوع مخالف بود. همان زمان جلسه ای با رئیس مجلس وقت با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در دفتر آقای جهانگیری برگزار شد و جمع بندی شما این بود که مجلس کار خودش را انجام دهد و دولت هم کار خودش را بکند. ما تصمیم گرفتیم و اجرایی می کنیم؛ پس خواهش می کنم آدرس غلط به مردم ندهید.