به گزارش «نود اقتصادی»، ناصر ریاحی، عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی اظهار داشت: صحبت‌های جدید وزیر بهداشت نشان می‌دهد که ایران سرانجام توانسته راهی برای پرداخت مبلغ موردنیاز برای واکسن پیدا کند و این امید وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن لااقل بخشی از جمعیت کشور این واکسن را استفاده کنند.

وی بیان کرد: گروه برنامه جهانی واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی به نام کواکس تاکنون حدود یک میلیارد دوز واکسن خریداری کرده که این عدد را بر اساس سهمیه کشورهای مختلف در اختیار آنها قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در مسیر تولید وجود دارد، احتمالا این واکسن به شکل یک جا وارد نخواهد شد اما با توجه به زمان بندی که استفاده از آنها دارد و باید در دوره های چند هفته‌ای زده شود، به شکل مداوم واردات آنها ادامه خواهد داشت.

ناصر ریاحی افزود: می‌توان به شدت امیدوار بود که تا فروردین یا اردیبهشت سال آینده، تمام گروه‌های خطر و شهروندان بالای ۶۰ سال ایرانی واکسینه شوند و به این ترتیب بحران کرونا و مرگ و میر بالای ناشی از این ویروس به پایان رسیده و در گام‌های بعد با واکسینه کردن مابقی گروه‌ها، انشاالله به سمت ریشه کن کردن آن حرکت خواهیم کرد.