به گزارش «نود اقتصادی»، حسن روحانی،  رئیس جمهور اظهار داشت: اولین پیام بودجه این است که یک چشم انداز بسیار روشن و امید بخشی برای ۱۴۰۰ داریم. این نه بر مبنای این است که می‌خواهیم با کسی مذاکره کنیم.

وی بیان کرد: اساس بودجه اعلام شرایط مناسبتر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است و این پیام را از طریق اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم.

حسن روحانی افزود: سال آینده هم قدرت تولید داریم که دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید کنیم و هم قدرت فروش داریم یعنی تولید می‌کنیم و خواهیم فروخت. 

وی بیان کرد: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که ایران شرایط تولید و فروش نفتش با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود. البته ممکن است کاسبان تحریم از این علامت خوشحال نشوند اما این چراغ امیدی برای ملت برای سال آینده است.

حسن روحانی ادامه داد: ما در این بودجه اعلام کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت و این یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است و این یعنی ارزش پول ملی. یکی از اهداف ما ارزش پول ملی است و لذا ارز را بر مبنای ۱۱ هزار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم که ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است.

رئیس جمهور افزود: هیچکدام اینها آرزو نیست. دولت کاملاً محاسبه کرده و با محاسبه دقیق این کار را انجام داده است و حاضر است برای مردم توضیح دهد و روشن کند که همه اینها بر مبنای یک محاسبات دقیق انجام گرفته است. 

وی با بیان اینکه تقاضای من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است این بودجه اولین کار مشترک مجلس یازدهم و دولت دوازدهم است، گفت: متاسفانه در این چند ماه نشده که ما کار مشترک انجام بدهیم زیرا مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی برده و سونامی طرح‌ها را شروع کرده و هر روز یک طرحی ارائه می‌دهد.

روحانی گفت: اشکالی ندارد به هرحال خودشان می‌دانند ولی این برخلاف اهداف بلند کشور و توسعه کشور است. ما با همکاری بهتر می‌توانیم پیش برویم اگر نمایندگان می‌خواهند طرح ارائه کنند خودشان می‌دانند ولی همکاری در لایحه ما را سریع‌تر پیش می‌برد.