به گزارش‌ «نود اقتصادی»، گلکسی نوت که برای صفحه نمایش بزرگ و قلمش معروف است یکی از دو سری گوشی گران قیمت سامسونگ بوده و سری دیگر گلکسی اس است که با امکانات قابل توجه مصرف کنندگان را جذب خود کرده است.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: مدل اس ۲۱ که پرچمدار سری گلکسی اس است، قلم خواهد داشت و نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ هم قرار است با قلم عرضه شود که به صورت جداگانه فروخته می شود.

دومین منبع آگاه اظهار کرد: تلاشهای توسعه سامسونگ که تاکنون معطوف سری گلکسی نوت شده بود، اکنون به مدلهای گوشی تاشو متمرکز خواهد شد.

تام کانگ، تحلیلگر شرکت کانترپوینت در این باره اظهار کرد: پیش بینی می شود فروش سری نوت سامسونگ امسال یک پنجم کاهش پیدا کرده و به هشت میلیون دستگاه برسد در حالی که فروش سری اس پنج میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده و به حدود ۳۰ میلیون دستگاه می رسد.

گلکسی نوت ۲۰ امسال با قیمت ۹۹۹ دلار در آمریکا عرضه شد در حالی که قیمت گلکسی اس ۲۰ مانند آیفون ۱۲ از ۷۹۹ دلار شروع می شود.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ عرضه نخستین مدل سری نوت را در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و با عرضه گوشی دارای صفحه نمایش بزرگتر، موفق شد در آن سال از اپل به عنوان بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان سبقت بگیرد.