به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ مهدی یوسف خانی با بیان اینکه قیمت آزاد مرغ در بازار به علت توزیع مرغ‌های تنظیم بازاری کاهش یافته است افزود: قیمت مرغ گرم به نرخ دولتی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در هر کیلو و مرغ منجمد نیز هر کیلو ۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده است.

وی گفت:چون برخی عرضه کنندگان، مرغ‌های زنده را دربازار تهیه می‌کنند و این مرغ با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود، بنابراین نرخ مرغ گرم در بازار هم بسیار بیشتر از نرخ مصوب و با قیمت ۲۴ هزار تومان برای کشتارگاه‌ها تمام می‌شود.

یوسف خانی افزود: مردم نیاز خود را به مرغ گرم و منجمد از میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های سطح شهر، برطرف کنند و این اقلام را از بازار آزاد به علت بالا بودن قیمت، تهیه نکنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه مرغ گرم و منجمد تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار موجود است گفت: در سطح شهر هم از امروز توزیع آن آغاز شده و در واحد‌های صنفی خارج از میدان میوه و تره بار بهمن هم به صورت عمده به آن‌ها داده می‌شود تا با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: مرغ گرم و منجمد به نرخ دولتی، روزانه به میزانی توزیع می‌شود که نرخ بازار آزاد شکسته شود.