به گزارش «نود اقتصادی»، متن این جوابیه به این شرح است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری «نود اقتصادی»

با سلام و احترام؛

پیرو انتشار و خبری با عنوان« دهن‌کجی بانک‌های دولتی به شفافیت/ بانک کشاورزی هنوز صورت مالی سال ۹۸ را منتشر نکرده است» در پایگاه خبری نود اقتصادی و کانال تلگرامی آن رسانه، خواهشمند است دستور فرمایید مطابق با قانون مطبوعات و به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج پاسخ زیر اقدام لازم به عمل آید.

١- براساس دستور العمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش های مالی این بانک با ذکر جزئیات در پایگاه اینترنتی بانک کشاورزی بارگذاری شده و در دسترس عموم قرار می گیرد و این بانک در اجرای مصوبه های قانونی همواره پیشاهنگ و پیشگام بوده است لذا طرح این موضوع مبنی بر دهن کجی به شفافیت صحت ندارد و استفاده از این عبارت و به کار بردن چنین واژه های سخیفی به دور از شأن و منزلت این بانک و آن رسانه است.

2- به آگاهی می رساند صورت های مالی بانک پس از تأیید نهاد های ذیربط و اعلام موافقت با تشکیل مجمع و تصویب اعضای مجمع و تأیید حسابرس منتشر خواهد شد و همانند سال های گذشته در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.ازآنجا که هنوز زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه برای بررسی صورت های مالی سال 1398 به این بانک ابلاغ و اعلام نشده است،بدیهی است که نمی توان صورت های مالی تأیید نشده را منتشر کرد.

3- بدیهی است پس از برگزاری جلسه مجمع و تصویب صورت های مالی سال 1398 اطلاعات مربوطه طبق روال منتشر و از طریق پایگاه اینترنتی این بانک در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

4- ضمن تکذیب مجدد عبارت ناروا و نادرست دهن کجی با مضمون قانون گریزی این بانک که از سوی آن رسانه منتشر شده است، انتظار می رود در نقل مطالب دقت لازم به عمل آورید و بر پایه اظهار نظرهای نادرست، از وارد کردن خدشه به اعتبار نظام بانکی کشور پرهیز شود .

بدیهى است که حق اقدام قانونى در رابطه با مطالب غیر واقعى و تشویش اذهان عمومی در قالب خبر مذکور براى  این بانک محفوظ است.

گفتنی است پارسال نیز بانک کشاورزی از «نود اقتصادی» شکایت کرده بود، اما این شکایت منجر به تبرئه «نود اقتصادی» شد.