به گزارش «نود اقتصادی»، عظیم حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار داشت: مصرف‌کنندگان ایرانی تمایل بیشتری به مصرف مرغ نژادهای راس و کاپ که انگلیسی و آمریکایی هستند دارند و نژاد آرین که در کشور داریم درصد کمی از جوجه تولیدی مورد نیاز بازار مصرف را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: نژاد آرین در وزن‌گیری پس از ۴۰ روزگی از نژادهای دیگر عقب می‌افتد و به دلیل این‌که مردم اغلب خریدار مرغ بزرگ هستند پرورش‌دهندگان به تولید این نژاد‌ها رو می‌آوردند.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته فرصت بود تا ژنتیک مرغ آرین تغییر کند. دولت‌های مختلف از نژاد آرین حمایت نکردند، اگر این حمایت انجام می‌شد قطعا متخصصان ایرانی می‌توانستند در این حوزه ورود کنند که بی‌شک نتیجه این ورود، کاهش خروج ارز از کشور بود.

عظیم حجت گفت:موضوع قابل اهمیت دیگر این است که کشتارگاه‌ها نیز به دلیل سود بیشتر خریدار مرغ‌های سنگین هستند. در نتیجه تولید‌کننده زمانی که مشاهده کند خریدار اولی مرغ (کشتار‌کننده) و خریدار نهایی مرغ (مصرف‌کننده) مرغ سایز درشت می‌خواهد پرورش نژادهای خارجی را به نژاد آرین ترجیح می‌دهد.

منبع:جام جم