به گزارش ‌«نود اقتصادی»، امیرحسین حمیدیان، درخصوص تسهیلات خرید بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: بازنشستگان تحت پوشش سازمان می‌توانند با مراجعه به سایت تأمین اجتماعی نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات خرید اقدام کنند.

وی افزود: برای ثبت نام درج کد ملی، شماره مستمری و شماره موبایل فرد بازنشسته کافی است و پس از احراز هویت پیامکی برای او ارسال می‌شود و سپس می‌تواند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شود.

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه اولویت اول ما استفاده از تقسیط در خرید برای بازنشستگان است، ادامه داد: بهره مندی از تخفیف کالاهای مختلف، ارائه وام خرید و تقسیط از جمله اقداماتی است که در طرح تسهیلات خرید برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

حمیدیان گفت: در طرح تسهیلات خرید، فضای رقابتی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده تا آنها با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی از ثبت نام ۸۵ هزار بازنشسته در سامانه تسهیلات خرید خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار تراکنش و ۴۱ هزار خرید از سوی بازنشستگان انجام شده است.

مدیر فناوری و تحویل دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: سرویس‌ها و خدمات متنوعی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده بطوریکه فروش کالای سوپر مارکتی، گردشگری، کالای دیجیتال، لوازم خانگی، پزشکی، عینک و…، از جمله این خدمات است.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمت و تسهیلات به بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه طرح تسهیلات خرید به تازگی آغاز شده به همین دلیل در حال حاضر تعداد فروشگاه‌های خدمت دهنده کم است اما به مرور تعداد آنها بیشتر و خدمات متنوع‌تر خواهد شد تا بازنشستگان بتوانند انتخاب و خرید بهتری داشته باشند و از تسهیلات بهره مند شوند.

منبع: مهر