به گزارش ‌«نود اقتصادی»، محمدابراهیم آقابابایی،  رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: همه مباحث مطرح شده در خصوص چاپ پول با اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه  اشتباه است، بلکه قرار است این سپرده‌گذاری از تسهیلاتی که این صندوق سال‌های گذشته داده است و اکنون بازپرداخت آن به صورت ریال انجام می‌شود، صورت گیرد؛ بنابراین قرار است یک درصد اعلام شده برای صندوق تثبیت بازار سرمایه از این محل پرداخت شود.

وی بیان کرد: برای مثال صندوق توسعه ملی در گذشته برای بهبود وضعیت یک صنعت ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کرده است که بخشی از بازپرداخت آن به صورت ریال و بخشی دیگر به صورت ارزی است، صندوق توسعه ملی از بازپرداخت آن بخش که به صورت ریال بوده و به صندوق توسعه ملی بازگشته است را در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری می کند. پولی را که صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه می‌دهد، نوعی سرمایه‌گذاری است که اصل پول و سود آن در آینده قابل بازگشت دوباره به صندوق توسعه ملی است.

 رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: رقم دقیق سپرده گذاری در  صندوق تثبیت بازار سرمایه، توسط صندوق توسعه ملی اعلام شود و زمانبندی اجرای این سپرده گذاری نیز با تعامل صندوق توسعه ملی و سازمان بورس بزودی تعیین خواهد شد.