به گزارش «نود اقتصادی»، میثم هاشم خانی تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: شرکت های بورسی می‌توانند با انتشار اوراق مشارکت شرکتی، در جهت توسعه و تامین منابع مالی خود گام بردارند که باید شرایط این اقدام برای آنها فراهم شود، زیرا این اتفاق دو تاثیر مثبت در پی دارد که یکی نرفتن شرکت‌ها به سمت بانک‌ها برای دریافت وام است که پول‌های بانکی را آزاد و فرصت بیشتری برای مردم در جهت اخذ وام ایجاد می‌کند. علاوه براین، اوراق مشارکت شرکتی سودی بیشتر از سپرده‌های بانکی همراه با نوسانات کمتر دارد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت بورس بهتر شود باید حضور شرکت‌های معروف و شناخته شده به بازار سرمایه را تسهیل کنیم، زیرا نگاه خوشبینانه سهامداران به آینده بازار تاثیرگذار است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: به سهامداران در شرایط فعلی توصیه می‌کنم سرمایه‌ای که وارد بورس می‌کنید باید به آن احتیاج نداشته باشید، زیرا خیلی بعید است که فردی امروز سهام شرکتی را بخرد و هفت تا هشت ماه بعد آن را بفروشد و ضرر کند. اگر هم ضرر کند، اتفاق فاجعه‌آوری رخ نمی‌دهد. همچنین، برای خرید سهام، اولویت خود را بر خرید یونیت صندوق‌های موجود در بورس بگذارید، زیرا ریسک کمتر و سود بیشتری دارد.