به گزارش «نود اقتصادی» بررسی مقایسه‌ای نرخ ۲۲ ارز خارجی در دوره ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی نشان می‌دهد طی این مدت که شروع آن از تاریخ ۳ مرداد سال ۱۳۹۷ بوده، ارزش ریال ایران در مقابل ۲۲ ارز ذکر شده در جدول به‌طورمیانگین بین ۱۶۰ تا ۲۱۸ درصد افت پیدا کرده است.

طی دوره همتی، در میان این ۲۲ ارز خارجی، فرانک سوئیس با ۲۱۸ درصد بیشترین رشد را در مقابل ریال ایران داشته است. پس از آن، کرون دانمارک با ۲۰۴ درصد در رتبه دوم، ین ژاپن با ۲۰۲ درصد در رتبه سوم، روپیه هند با ۱۹۷ درصد در رتبه چهارم و یورو نیز با ۱۹۴ درصد رشد در مقابل ریال ایران، در رتبه پنجم قرار دارد.

در این رده‌بندی دلار آمریکا نیز با رشد ۱۹۰ درصدی در مقابل ریال کشورمان، رتبه هشتم را بین ۲۲ ارز خارجی داشته است.

در بین کشورهای همسایه نیز، طی دوره ریاست همتی بر بانک مرکزی، ارزش دینار بحرین در مقابل ریال ایران با ۱۹۱ درصد رشد در رتبه هفتم بین ۲۲ کشور قرار دارد. پس از آن، درهم امارات، ریال عربستان، ریال قطر و ریال عمان هر کدام با ۱۸۹ درصد در رتبه‌های ۹ تا ۱۲ قرار دارند.

دینار کویت با ۱۸۶ درصد در رتبه ۱۴، دینار عراق با ۱۸۳ درصد در رتبه ۱۶، افغانی افغانستان با رشد ۱۷۵ درصدی در رتبه ۱۷، روپیه پاکستان با ۱۱۹ درصد در رتبه ۱۹، لیر ترکیه با ۸۷ درصد در رتبه ۲۰، منات آذربایجان با رشد ۱۴ درصدی در رتبه ۲۰ و روبل روسیه نیز با ۱۳ درصد در رتبه ۲۲ قرار دارد.