دکتر بیژن عبدی تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص انتقال ۱ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: دولت آن روزی که باید از بازار سرمایه مراقبت می‌کرد تا رشدها با منطق انجام شود این کار را نکرد و امروز دست به اقداماتی می زند که چندان کارساز نیست و حتی می‌تواند زیان بار باشد. 

وی افزود: طبق اساسنامه صندوق، منابع صندوق توسعه ملی باید به شکل دلاری به بخش خصوصی و برای اقدامات زیر ساختی تخصیص پیدا کند. دلیل این که منابع صندوق امروز با سود ۱۱ درصد و حدود ۸ درصد کمتر از بانکها تخصیص داده می‌شود، همین مسئله دلاری بودن آن است. اما امروز می‌بینیم که متاسفانه معادل ریالی آن را آن هم نه به بخش خصوصی بلکه به دستگاهها تخصیص می‌دهند که این بر خلاف رسالت صندوق است.
 
این اقتصاددان بیان کرد: منابع صندوق توسعه ملی متعلق به نسل‌های آینده است و نباید به راحتی آن را خرج امورات جاری کرد. متاسفانه دولت به هر مستمسکی برای ساماندهی بازار سرمایه دست می زند که می‌تواند حراج دارایی‌هایش به قیمت‌های پایین باشد و یا همین برداشت از صندوق توسعه ملی. این مدل اقدامات در بلند مدت منافع کشور را تضییع می‌کند.