به گزارش «نود اقتصادی»، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: برگزاری آنلاین مراسم‌های عزاداری محرم، ترافیک داخلی کشور را در سه روز اخیر به میزان متوسط ۵ درصد رشد داده است. به نظر می‌رسد این رشد در روزهای آتی قابل‌توجه‌تر هم باشد.

او همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه ارتباطی کشور از پایداری بسیار خوبی برای میزبانی از عزاداران حسینی برخوردار است.

همچنین سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری مجموعه برنامه‌های ویژه دهه اول محرم از رهگذر فضای مجازی تحت عنوان «مهر محرم» در حوزه ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایسنا، برنامه‌های وزارت ارتباطات در اقامه عزای حضرت سیدالشهدا با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، شامل استفاده از بستر پلتفرم‌های فضای مجازی می‌شود. در این برنامه‌ها از شاعران آیینی سراسر کشور دعوت شده است تا جدیدترین و تأثیرگذارترین سروده‌های عاشورایی خود را اجرا کنند و حاصل این کار ۲۵ فیلم کوتاه از شاعران اهل‌بیت (ع) است که هر شب در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

همچنین از روز شنبه یکم تا چهارشنبه پنجم شهریورماه هر روز به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۲ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه پخش زنده سخنرانی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) از طریق تارنمای رسمی وزارت ارتباطات با آدرس ict.gov.ir/fa/moharam، تارنمای هیئت آنلاین با آدرس heyatonline.ir/heyat/۶۳۰، لنز ایرانسل با آدرس lenz.ir/live، آپارات با آدرس: aparat.com/ictmedia اینستاگرام مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با آدرس instagram.com/ictministrypr؛ قابل مشاهده است.

منبع:ایسنا