به گزارش «نود اقتصادی»، محمد باقر صدری عضو انجمن اقتصاددانان اظهار داشت: تحریم درآمدها را کم کرده اما توزیع درآمد باید به نفع کم درآمدها باشد. دولت در سختی تلاش می‌کند اما توزیع عادلانه جدی گرفته نشده است. آنچه به دست می‌آید نباید راحت از دست برود.

وی بیان کرد: بنیادهای فراوان هیچ درآمدی ایجاد نمی‌کنند اگر هم درآمدی تولید می‌کنند توزیع نمی‌شود و چرخش درآمد ملی بین مردم صورت نمی‌گیرد. رشد نقدینگی در حال حاضر یکی دیگر از مشکلات اقتصاد ما است. اگر نقدینگی از ظرفیت اقتصاد یک کشور فراتر رود تبعات منفی آن بی‌تردید اقتصاد را درگیر و مشکلات فراوانی را هم به مردم و هم دولت‌ها تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، فساد در اقتصاد کشور، ریشه دار شده است. هنوز هم معلوم نشده که آن همه درآمد نفتی اواخر دهه ۸۰ چطور و کجا هزینه شده است. 

وی افزود: فشار اقتصادی روی طبقات متوسط است درحالی که در همین زمان میلیاردها دلار در اختیار افرادی قرار می‌گیرد تا کار تجاری انجام دهند ولی حاضر نیستند ارز حاصل از صادرات را برگردانند.

عضو انجمن اقتصاددانان گفت: دولت در اتخاذ سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های اقتصادی باید تمام جوانب و شرایط حال حاضر کشور را در نظر بگیرد. منابع درآمدی دولت از محل درآمدهای نفتی، مالیاتی، توسعه تجارت کاهش یافته است. اگرچه بیماری کرونا باعث به هم ریختگی اقتصاد کشور شده است اما سیاست‌ها برای تأمین نیازهای مالی دولت طوری باشد که کمترین آسیب به قشر ضعیف جامعه وارد شود.