به گزارش «نود اقتصادی»، میثم ابوالقاسمی، کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نمی‌توان با قاطعیت گفت که بازار عمق ندارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، بازار سرمایه بزرگ شده است؛ به‌گونه‌ای که از ۳۰۰ هزار فعال بازار سرمایه در سال گذشته، امسال شمار فعالان به ۵ میلیون نفر رسیده و همین تعداد نیز در عرضه اولیه شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: این امر نشان می‌دهد، افرادی که تا سال‌های گذشته ناآشنا بودند و تمایلی به بازار سرمایه نداشتند‌ به سمت این بازار آمدند. به نحوی که بورس برای افراد ملموس و دست‌یافتنی شده است. پیش‌تر افراد بازار سرمایه را به مثابه یک جعبه در بسته می‌انگاشتند که فرصت حضور در آن را نخواهند داشت اما امروزه با توجه به آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش آن در بورس همچنین حضور صندوق‌های ETF جرات حضور در بورس را پیدا کرده‌اند.

ابوالقاسمی گفت: به لطف مثبت بودن روند بازار و رشد شاخص‌ها بسیاری از افراد سود مناسبی را کسب کردند که به تداوم حضورشان در بازار کمک بیشتری کرد. بنابراین بازار سرمایه عمق دارد و با توجه به عرضه‌هایی که توسط سهامداران عمده و شرکت‌های بزرگ صورت می‌گیرد عمق‌بخشی به بازار نیز سریع‌تر رخ می‌دهد. اگر بخواهیم این روند صعودی به همین شکل ادامه یابد باید عرضه‌ها و به خصوص عرضه سهام شناور شرکت‌ها نیز افزایش یابد.