به گزارش ‌«نود اقتصادی»، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تابستان سختی را برای تامین برق پیش‌روی ما قرار داده است. با توجه به بروز این بیماری همچنان رفتار مصرف کنندگان در ماه‌های آتی و میزان افزایش مصرف برق در زمان پیک تابستان غیرقابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: تابستان امسال با وضعیت خاص و ویژه‌ای روبه‌رو هستیم، بر اساس یک پیش‌بینی وضعیت ویروس کرونا به همین منوال تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و ساکنان مناطق مختلف به ویژه اهالی مناطق گرمسیری که هر ساله در زمان تعطیلات تابستانه به مسافرت می‌رفتند، امسال در محل اقامتی خود باقی خواهند ماند و همین امر منجر به افزایش مصرف برق و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی خواهد شد.

طرز طلب افزود: بروز این اتفاق منجر به افزایش مصرف برق کلانشهر خواهد شد. در این صورت ظرفیت پست‌ها و خطوط انتقال برق پاسخگو نخواهد نبود و این مسئله منجر به بروز اتفاقاتی در کلان‌شهرها خواهد شد. در مقابل ممکن است این بیماری در فصل تابستان روند نزولی پیدا کرده و وضعیت عادی شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: در چنین شرایطی صنایع پرمصرف که هر ساله در زمان پیک تابستان میزان مصرف برق خود را کاهش می‌دادند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم فروش محصولات خود از ابتدای سال در تلاش برای جبران کاهش تولیدشان در فصل تابستان باشند که این امر منجر به افزایش مصرف برق در کشور خواهد شد.