به گزارش «نود اقتصادی»، جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا اظهار داشت: بحث خروج پراید از خط تولید مدت‌ها بود که مطرح می‌شد اما ما پس از حضور در سایپا در یکسال گذشته آن را عملیاتی کردیم تا هم با پیگیری برنامه توسعه محصولات، خودروهایی با کیفیت و فناوری بالاتر تولید کنیم و هم خیال منتقدان را از مشکلات این خودرو قدیمی راحت کنیم، البته امیدواریم این عزیزان بعد از اتمام تولید آخرین پراید در تیرماه و پایان داستان آن در سایپا باز هم یک سوژه دیگر پیدا کنند تا هر روز در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی صحبت کنند و تیتر شوند و تمام مشکلات خیالی و واقعی صنعت خودرو را به آن منتسب کنند.

وی بیان کرد: مواد اولیه و نهاده‌های تولید خودرو مثل آهن، آلومینیوم، فولاد، مس و ... براساس نرخ‌های جهانی و دلار آزاد و نیمایی محاسبه می‌شود و ما نیز ناچار به خرید آنها هستیم، بنابراین وقتی که ۶۵ تا ۷۰ درصد قیمت خودرو را مواد اولیه و قطعات تشکیل می‌دهد، طبیعی است که با افزایش قیمت این مواد، هزینه‌های تولید خودرو افزایش یابد.

سلیمانی گفت: ما بنابر وظیفه خود با تمام توان در حال تولید هستیم و رکوردهای تولید چندساله اخیر را در اردیبهشت‌ماه ۹۹ شکستیم تا در سال جهش تولید ضمن افزایش تولید، محصولات جدید‌ و به روز خود را به بازار عرضه کنیم.