به گزارش‌«نود اقتصادی»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در نشست شورای مدیران این وزارتخانه، دستیابی به جهش تولید را وظیفه‌ای دشوار دانست و افزود: توجه به تکالیف قانون برنامه ششم توسعه و طرح‌های اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

وی با بیان این که تحقق شعار جهش تولید نیازمند تقویت و جهش در اراده است، تصریح کرد: لازم است همه زیربخش‌های تخصصی برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی و با اهمیت دادن به نظام پیشنهادها و ایده پردازی برای انجام کارهای خلاقانه اقدام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی، توسعه و تقویت زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی را از جمله راهکارهای حل مشکلات بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: در شرایط فشار تحریم‌ها باید بتوانیم بازار و تجارت جهانی محصولات کشاورزی را برای تصمیم سازی به طور مداوم رصد و پایش کنیم.

خاوازی اظهار کرد: مردم توقع دارند امنیت غذایی داشته باشند و تولید کننده‌ها نیز توقع دارند زمینه برای تولید و افزایش بهره وری برای آنان فراهم باشد، بنابراین لازم است همه برنامه ریزی‌ها بر اساس دانش و فناوری و تعادل بخشی به این دو اصل صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصمیمات این وزارتخانه در دوره جدید را مبتنی بر خرد جمعی دانست و خاطرنشان کرد: اخلاق مداری، همدلی، مسئولیت پذیری، تعامل با نمایندگان مردم، هوشمند سازی ساختار ها و تقابل با رانت و فساد در همه سطوح، سرلوحه اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است.