به گزارش «نود اقتصادی»، علی خدایی عضو کارگری شورای‌عالی کار اظهار داشت: قطعا افزایش ۱۵درصدی نمی‌تواند ملاک مذاکره ما برای دستمزد باشد و اصلا به هیچ عنوان روی رقم ۱۵درصد مذاکره را آغاز نخواهیم کرد. شما شاهد هستید که در اخبار در این چند روز گذشته اعلام شده بود که در احکام حقوقی کارمندان دولت مجوز افزایش ۵۰ درصدی داده شد.

وی بیان کرد: متاسفانه برای تاثیرگذاری روی تصمیم کارگران اعدادی مطرح می‌شود که این اعداد در عالم واقع، اجرایی نیست. میزان دریافتی کارمندان دولت (آنهایی که مستقیما با خود دولت کار می‌کنند) به مراتب بالاتر از میزان دریافتی کارگران است. به همین دلیل مقایسه این دو گروه با یکدیگر چندان درست نیست. ضمن اینکه این کار هم کار جدیدی نیست.

علی خدایی بیان کرد: حداقل در دولت فعلی همواره قبل از اینکه مذاکرات مزدی آغاز شود با چنین اعدادی سعی کردند ذهن جامعه را ببرند به سمت اینکه دستمزد کمتری تعریف شود. اما ما قطعا با تجربه‌ای که در این عرصه داریم به این اعداد توجهی نخواهیم کرد و آنچه قانون به ما تکلیف کرده و وظیفه نمایندگان کارگران است را دنبال می‌کنیم.

عضو کارگری شورای‌عالی کار گفت: سال گذشته هم دولت پیشنهاد ۲۰درصد را داد اما در شورای‌عالی کار رقمی متفاوت و بالاتر از آنچه دولت پیشنهاد کرده بود تصویب شد. امیدواریم امسال هم همین اتفاق رقم بخورد و دست‌کم بتوانیم قدرت خرید از دست‌رفته کارگران در سال جاری را جبران کنیم.