به گزارش «نود اقتصادی»، حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران اظهار داشت: همه ساله با نزدیک شدن به پایان سال متقاضیان واقعی خرید مسکن و خریدارانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند تلاش می‌کنند که به تورم سال آینده برخورد نکنند به همین منظور در تدارک خرید مسکن در ماه‌های پایانی سال برمی‌آیند.

وی بیان کرد: این اقدام متقاضیان خرید مسکن برای در امان ماندن از رشد قیمت حتی در حدّ نرخ تورم است. وقتی این تفکر وجود دارد و تجربه هم نشان داده که بازار مسکن به این موضوع عادت کرده می‌بینیم که میزان مراجعات و معاملات افزایش می یابد و به تبع آن قیمت مسکن رشد می‌کند.

حسن محتشم گفت: رشد قیمت مسکن این روزها چندان محسوس نیست. به هر حال این روزها اکثر مردم به دلیل واهمه از کاهش ارزش پول ملی تلاش می‌کنند به دنبال این باشند که ارزش سرمایه‌های خود را حفظ کنند، به همین دلیل خرید مسکن را بهترین گزینه برای این منظور می‌دانند.

وی بیان داشت: هنوز قیمت مسکن خود را با افزایش نرخ ارز تطبیق نداده است و اگر نرخ دلار که از ۱۳ هزار تومان به کمتر از ۱۶ هزار تومان نزدیک شده در این حدّ پایدار بماند آن وقت قیمت مسکن نیز خود را با این افزایش نرخ ارز تطبیق خواهد داد.