به گزارش «نود اقتصادی»، سیف الله آقا بیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به پیش‌بینی‌های و اخطاریه‌های هواشناسی از وقوع سیلاب‌های شدید در برخی استان‌های کشور از عصر فردا خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط هواشناسی و اخطاریه‌های منتشر شده در این زمینه از عصر فردا بارش‌های سیل‌آسایی کشور را در برمی‌گیرد.

او ادامه داد: طبق جلسات صورت گرفته با ستاد مدیریت بحران تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط آب و هوایی اتخاذ شده است به‌طوری که سازمان هواشناسی بارش‌های شدید برای استان‌های واقع در جنوب و جنوب غرب، مرکز و شمال غرب به همراه وزش باد‌های شدید را پیش‌بینی کرده است و بر این اساس، مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو برای مقابله با هرگونه وضعیتی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها از فردا و همچنین بالا آمدن جریان رودخانه‌ها در روز سه‌شنبه، شهروندان استان‌های مرکز و شمال شرق باید توجه جدی‌تری به اخطار‌های هواشناسی داشته باشند.

آقابیگی مطرح کرد: این بارش‌ها در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، مناطق شمال و شرق خوزستان، ایلام، همدان، قم، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران اضافه کرد: حجم بالای ریزش‌ها همراه با ذوب برف در مناطق مرتفع این استان‌ها، افزایش جریان رودخانه‌های این مناطق را به همراه خواهد داشت. در واقع  شرکت منابع آب ایران، رهاسازی کنترل شده سد‌ها را با هدف ایجاد ظرفیت برای جذب سیلاب‌ها توسط سد‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: به استان‌های درگیر جبهه بارشی، آماده باش حداکثری اعلام شده و لازم است تا بستر رودخانه‌ها از تجهیزات و ماشین آلات به طور کامل پاک شوند تا سیل به سمت شهر‌ها و منازل مردم تغییر مسیر ندهد.

آقابیگی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان تهران گفت: خوشبختانه ذخیره سدهای استان تهران به صورت مطلوب است و نزدیک به نیمی  از سدها آمادگی لازم برای مقابله با سیلاب را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران