به گزارش «نود اقتصادی»،‌ حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار داشت: امسال با توجه به بارش زودهنگام پاییزی، عملیات راهداری زمستانی از آبان ماه آغاز شد و تا امروز و پایان فصل زمستان نیز ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: در زمستان امسال با وجود چندین نوبت بارش، بجز چند انسداد موقت در محورها، راه‌های استان باز بود و مشکل خاصی وجود نداشت چراکه همه عوامل راهداری، با هماهنگی پلیس راه و سایر دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر در ایام نوروز با تمام وجود در خدمت مردم بودند و در راهدارخانه‌ها و گردنه‌ها مستقر بودند.
 
مدیرکل راهداری استان تهران با اشاره به اینکه در فصل بهار با توجه به گرم شدن تدریجی هوا، خطر سقوط بهمن و سنگ بیشتر می‌شود گفت: به همین دلیل، استقرار تیم‌های واکنش سریع در طرح نوروزی بیش از فصل زمستان که تیم‌های برف روبی مستقر می‌شوند مد نظر قرار می‌گیرد.
 
نوروزی همچنین در خصوص نظارت بر پایانه‌ها و اتوبوس‌های مسافربری در ایام نوروز سال ۹۹ افزود: با توجه به اینکه چهار پایانه بزرگ کشور در تهران مستقر است و مبدا یا مقصد اکثر سفرها، یکی از چهار پایانه شرق، غرب، جنوب یا بیهقی در تهران است، نظارت ناظران سازمان راهداری و ماموران استان تهران بر ناوگان اتوبوسی بیشتر خواهد شد ضمن اینکه از هم اکنون همکاران ما در همه پایانه ها، پاسگاه‌های پلیس راه و در طول راه‌های مواصلاتی حضور ملموسی برای نظارت بر ناوگان مسافری و همچنین ناوگان حمل بار کشور دارند و تشدید کنترل‌ها در نوروز ۹۹ جزو برنامه‌های اصلی ما برای ارتقای ایمنی سفر‌های نوروزی خواهد بود.
 
مدیرکل راهداری استان تهران درخصوص تجهیزات زمستانی راهداری استان تهران نیز گفت: در زمستان امسال ۶۴ دستگاه برف روب و نمک پاش مکانیزه و دستگاه‌های برف خور در محور‌های مواصلاتی استان تهران مستقر بودند و بخصوص برف خور‌ها در چهار محور شمال استان یعنی شمیرانات، هراز، فیروزکوه و دماوند مستقر شدند که خوشبختانه بجز ۲ تا ۳ مرتبه مورد استفاده قرار نگرفتند.
 
وی افزود: از سال ۱۳۹۷ بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز استان تهران از جمله ۱۰ دستگاه تجهیزات راهداری سنگین خریداری و به ناوگان استان تهران افزوده شد و جهش مناسبی در بخش تجهیزات و امکانات راهداری بوجود آمد که این جهش در کل کشور هم انجام شد.