هاشمعلی حسنی، عضو هیئت رئیسه انجمن صنایع سلولزی در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» در رابطه با عرضه کم و قیمت بالای صنایع سلولزی بیان داشت: 90 درصد مواد اولیه برای تولید پوشک بچه، پوشک بزرگسال و  دیگر محصولات صنایع سلولزی مانند دستمال کاغذی وارداتی است که واردات این مواد ظرف ماه های گذشته به دلیل نوسانات ارز دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: کانتینر کانتینر بارِ مواد اولیه در گمرک مانده است اما برای ترخیص این کالاها هر بار یک چیز می‌گویند، معلوم هم نیست که آیا ارز دولتی به صنعت سلولزی تعلق می‌گیرد یا خیر. در ابتدا قرار بود که ارز بدهند اما الان وزارت صنعت می گوید که ارز به شما تعلق نمی گیرد.

حسنی تاکید کرد: حتی اگر ارز هم به صنعت تعلق نگیرد، قیمت ها نهایتا باید 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کند اما الان در بازار شاهد هستیم که برخی محصولات سلولزی قیمتشان 2تا 3 برابر هم شده است، 40-30 درصد این گرانی ممکن است به نوسانات ارز مربوط باشد اما 70 درصد مابقی به تصمیمات نادرست مسئولین مرتبط است که تولیدکننده را بلاتکلیف گذاشته اند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر به دلیل نبود مواد اولیه تمامی کارخانجات تولید خود را کاهش داده اند به «نود اقتصادی» گفت: اگر بخش خصوصی را به حال خود بگذارند راه خودش را پیدا می کند اما الان این سومدیریت بلای جان تولیدکننده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من با قاطعیت می گویم که ما می توانیم نیاز سه برابر جمعیت کشورمان را هم تامین کنیم به شرطی که مسئولان دست و پای ما را نبسته و به حال خودمان رهایمان کنند.

احمدرضا آبی