«نود اقتصادی»- پژمان شعبان پور فرد، مدیرعامل قبلی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی (وتوسم) سرانجام جای خود را به دکتر فرهاد زرگری، سپرد.

فرهاد زرگری، دارای مدرک دکترای پزشکی بوده و در کارنامه کاری او عناوینی چون مدیریت عاملی ایفیک، ریاست بیمارستان بانک ملی، رئیس پزشکی قانونی استان گلستان و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی هم به چشم می‌خورد.

این اولین بار نیست که فرهاد زرگری به ریاست یک بنگاه اقتصادی منصوب می‌شود چرا که در گذشته هم، ریاست شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران را برعهده داشته که در آن شرکت عریض و طویل هم کارنامه چندان قابل قبولی از خود به جای نگذاشت.

گفته می‌شود که یکی از دلایل برکناری زرگری از مدیریت عاملی ایفیک، ضعف عملکرد او در ساماندهی شرکت‌های زیرمجموعه، زیاندهی شرکت‌های وابسته به ایفیک و ورود به عرصه سهامداری شرکت‌های فاقد بازدهی اقتصادی مانند خرید سهام مخابرات قزاقستان بوده است.

هنوز دلیل اصلی این امر روشن نشده که چرا فرهاد زرگری با مدرک دکترای پزشکی و کارنامه ضعیف در شرکت‌های سرمایه گذاری ایفیک، اکنون به ریاست "وتوسم" منصوب شده اما هر چه که هست به نظر می رسدکه پیگیری های وزارتخانه امور اقتصادی ودارایی برای  به سرانجام رسیدن این انتصاب چندان هم بی تاثیرنبوده است.

دکترفرهاد زرگری، اواسط اردیبهشت ماه سالجاری از ترکیب هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین جدا شد و جای خود را به "محمدرضا شمس اردکانی" داد.

به فاصله پیوستن و بعد ازآن، جدایی زودهنگام او ازاین هلدینگ بزرگ دارویی ، «نود اقتصادی» پیش بینی کرده بود که حرکت او به سمت ایستگاه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی آغاز شده است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی از جمله شرکت های فرعی گروه توسعه ملی ایران بوده و درحال حاضر یکی از شرکت های مطرح در حوزه بازار سرمایه به شمار می رود.

سود خالص شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در سال مالی منتهی به آذرماه سال 96 درحدود۲,۲۱۰,۸۹۶ میلیون ریال و  سود نقدی هر سهم این شرکت درهمین سال ۷۸۰ ریال بوده که باید دید با آمدن دکتر فرهاد زرگری این رقم به سمت بالا حرکت خواهد کرد یا اینکه در سراشیبی، میل به نزول خواهد داشت.!