به گزارش «نود اقتصادی» محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: مذاکراتی که بین دولت و بخش خصوصی صورت می‌گیرد در راستای توسعه کشور بسیار موثر و کارساز است.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و یاد و نام و خاطره شهدای دولت گفت: هدف من از آمدن به استان تامین شد و ارتباط مستقیم با بخش غیر دولتی بود که نظرات و مشکلات آن‌ها را شنیدیم.

این مسؤول اضافه کرد: دولت دوازدهم با یک برنامه از پیش تعیین شده کار خود را آغاز کرده که در اختیار عمومی قرار گرفته و برای این که هم جهت حرکت کنیم باید این برنامه را مطالعه کنیم که در قالب یک کتاب آمده و در خصوص همکاری دولت با بخش خصوصی هم در آن اشاره شده است.

وی بیان کرد: در حوزه  سیاست داخلی به منشور حقوق شهروندی اشاره شده تا در سرمایه‌گذاری مشارکت کنند و همچنین تداوم تحقق تلاش برای حفظ حقوق مردم ایجاد اشتیاق در بخش خصوصی می‌کند تا مشارکت فعال داشته باشند همچنین توسعه مشارکت سیاسی به مشارکت در سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهارات خود افزود: در سیاست خارجی اگر تلاش دولت برای جبران مشکلات در دوره تحریم را نداشته باشیم و در موضوع سیاست خارجی و صیانت از برجام برنامه نداشته باشیم و این صیانت وجود نداشته باشد فعالیت‌های اقتصادی با ثبات محقق نمی‌شود.

شریعتمداری در بخش دیگری از اظهارات خود به حوزه‌های پیرامونی هم اشاره کرد و گفت: در استان‌هایی که محرومیت و محدودیت تاریخی دارند باید نگاه بهتر و بیشتری به آن‌ها داشته باشیم و اگر می‌خواهیم دولت توانمند باشد باید کار را از این جا شروع کنیم و سرمایه‌گذار بتواند بدون دغدغه به این استان‌ها ورود پیدا کنند.

وی مطرح کرد: در اقتصاد کاهش نرخ تورم را داشتیم و الان به دنبال صفر کردن تورم نباید باشیم که البته افزایش آن در حوزه اقتصاد هم نگرانی به وجود آورده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه دولت در زمینه فضای کسب و کار اقدامات خوبی انجام داده و اکنون در میان کشورهای جهان در  رتبه 120 هستیم، تبیین کرد: نباید دل‌خوش کنیم که از رتبه 152 به رتبه 120 رسیده‌ایم، چراکه این رتبه فاجعه‌آمیز است.