به گزارش «نود اقتصادی»، زنگ هشدار برای زیان قابل توجه کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ در پایان سال مالی 95 و با رسیدن به عدد (۳۳۶,۲۵۰) میلیون ریال به صدا درآمد.

این اخطار نشان می‌دهد که زیان خالص هر سهم شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ در انتهای سال مالی 95 به عدد (۱,۸۶۸) ریال نزدیک شده است.

شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ یکی از شرکت‌های  قدیمی و فعال در زمینه تولید کاشی و سرامیک بوده که درسال 1355 تاسیس شده است.

شرکت کارخانجات کاشی وسرامیک حافظ در سال مالی قبل از آن تنها ۵۲۱  میلیون ریال سود داشته است.

گفته می‌شود که شرکت کاشی و سرامیک حافظ در سال 95 به دلیل توقف و بازسازی خطوط تولید کارخانه اقدام به فروش محصولات تولیدی کرده که متاسفانه در این سال و به دلیل رکود در صنعت ساختمان اکثر تولیدکنندگان کاشی با قیمت‌های پایین تر از بهای تمام شده ، محصولات خود را به فروش رسانده اند که کاشی حافظ هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

از این رو، میزان فروش خالص داخلی شرکت در سال 95 به 92066 میلیون ریال رسیده که از نظر مقداری و ریالی نسبت به سال ما قبل از آن 64 و 69 درصد افت کرده است.

در عین حال، این شرکت به دلیل عدم تولید محصولات جدید، میزان فروش صادراتی آن در سال 95 به 14401 میلیون ریال بالغ شد که در قیاس با سال 94 از لحاظ مقداری و ارزش به ترتیب 75 و 81 درصد تنزل یافت.